5 Kasım 2013 Salı

Destansı (Epik) Anlatım Nedir Örnekleri


Destansı (Epik) Anlatım Nedir Örnekleri


Destansı anlatım örnekleri, Destansı anlatımın tanımı ve özellikleri nelerdir
DESTANSI (EPİK) ANLATIM
♦           “Destan”, tarihsel gerçekliğe bağlı bir olayın, olağanüstü olay ve kişilerle anlatıldığı uzun şiirlerdir. “Destansı anlatım” ise, olağanüstü olay ve kişilerin anlatıldığı metinleri karşılar. Destansı anlatım daha çok, şiirlerde (doğal destanlar, yapma destanlar, kahramanlık konulu mesnevilerde) görülür.
♦           Destansı (epik) anlatım hikâye, roman ve tiyatro türlerinde de kullanılabilir.
♦           Destansı anlatımlarda bir devinim (hareket, fiil, yapıp etmeler) söz konusudur. Olaylar, zincir halkaları gibi birbirine bağlıdır. Olaylar zinciri, bir roman gibi uzar gider. Bu bakımdan destansı anlatımlarda kişiler, zaman, mekân ve olay (hikâyenin unsurları) bulunur.
♦           Destansı anlatımlarda tarihsel bir gerçekliği olan olaylar (savaş, kahramanlık, göç, doğal âfet vb.) vardır. Bu tarihsel olaylar, olağanüstü olay ve kişilere bezenerek anlatılır.
♦           Anlatımda abartı söz konusudur.
♦           Öyküleme ve betimlemeden yararlanılır.
♦           Destansı anlatımda, yiğitçe bir söylem vardır.
♦           Coşku ve heyecan söz konusudur.
♦           Sanatlı bir dil kullanılır.
ÖRNEK
KUVAYI MİLLİYE DESTANI’ndan
Dağlarda tek tek Ateşler yanıyordu.
Ve yıldızlar öyle ışıltılı, öyle ferahtılar ki
Şayak kalpaklı adam
Nasıl ve ne zaman geleceğini bilmeden
Güzel, rahat günlere inanıyordu
Ve gülen bıyıklarıyla duruyordu ki mavzerinin yanında,
Birdenbire beş adım sağında onu gördü.
Paşalar onun arkasındaydılar.
Destansı anlatım konu anlatımı ve örnekleri hakkında sorularınızı ve yorumlarınızı aşağıdan yazabilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

PERUKLU ADAM. Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com